Megküzdés a járványhelyzet miatti izolációval

Erősítsd a másokkal való kapcsolataidat ‒ virtuálisan. (Hívás, videohívás, sms vagy közösségi médián keresztül küldött üzenet.) Tegyél erőfeszítéseket annak érdekében, hogy rendszeres kapcsolatot tarts azokkal, akik fontosak számodra. Adott esetben ez lehetőséget nyújthat arra is, hogy kapcsolatba lépj azokkal, akikkel már jó ideje nem beszéltél, vagy akikkel kapcsolatba szeretnél lépni.

Vedd észre, mikor van szükséged egy kis időre, amit csak magadra szánsz. Fordíts időt arra, hogy lelassíts, hogy megállj és pihenj.

Találj kreatív módszereket a másokkal való együttlét élményének megélésére. Például nézzetek filmet vagy sorozatot egy időben, miközben vonalban vagytok egymással. A technológia gyors fejlődése számos új módszert adott a virtuális kapcsolattartáshoz, így sokan rendelkeznek már egyfajta felkészültséggel a jelenlegi helyzetben.

Szervezz virtuális találkozókat étkezésekre és beszélgetésre, hogy „megidézd” azt, amikor munka után és hétvégén a barátaiddal, a kollégákkal együtt vagy.

Kölcsönösen osszátok meg egymással a tapasztalataitokat, ötleteiteket arról, hogy mi működik jól, és mi nem.  Miközben ez egy közös élmény, mindenkinek saját, egyedi körülményei vannak. Beszélj erről a barátaiddal, családoddal, munkatársaiddal, ismerőseiddel és másokkal, akikkel kapcsolatban állsz.

Nyugodtan fordulj a megfelelő hatóságokhoz, szervezetekhez, ha akadnak olyanok, akiknek véleményed szerint további támogatásra van szükségük (például egy idős szomszéd). A másoknak nyújtott támogatás kölcsönösen előnyös lehet.

Összpontosíts arra, amit otthon végezhetsz, ideértve különböző hobbikat, projekteket vagy egyéb dolgokat, amelyekre régóta időt keresel. Olvass könyveket, tanulj meg valami újat, légy kreatív.

Menj sétálni egy csendes helyre, természetesen megtartva a társas távolságot és más alapvető egészségügyi óvintézkedéseket.

Légy tudatos a hírek befogadását illetően. Bár érdemes folyamatosan tájékozódni, és időről időre figyelni az új információkat, jelölj ki határokat, hogy ne árasszanak el ezek az információk. Megfelelő partnerekkel maradj kapcsolatban a hiteles, naprakész információkért.

Gyakorold a tudatos jelenlétet (mindfulness) és a meditációt. Függetlenül attól, hogy ez egy napközben, előre meghatározott időpontban alkalmazott gyakorlat, vagy csak random időközönként végzett nyújtás, nyugodt és tudatos lélegzés, ez bármikor megtehető és segíthet a feszültség enyhítésében, és abban, hogy továbbra is két lábbal állj a földön.

Próbáld napról napra tervezni a dolgokat. Tegyél meg mindent annak érdekében, hogy tudatosan és konstruktív módon rendelkezz azzal, amire most és az elkövetkező napokban, hetekben szükséged van. Ugyanakkor próbálj a jelenben maradni, és arra támaszkodni, amit jelenleg ismerünk.

Maradj bizakodó. Emlékeztesd magad arra, hogy a járványhelyzet minden szinten, a nap minden egyes órájában a legnagyobb figyelmet kapja, és folyamatosan új segítségnyújtási stratégiákat dolgoznak ki és léptetnek életbe.

Emlékeztesd magad arra, hogy bár kihívást jelent, a társadalmi távolodás most fontos és pozitív lépés, amely kétségkívül jó hatással lesz a jelenlegi helyzetre.

Félelmetesnek és elszigeteltnek élheted meg a jelenlegi helyzetet. Ám ne feledd, hogy mindannyian együtt vagyunk, közösen éljük át mindezt!

(forrás: https://eap.partners.org/Coping_and_Overcoming_Isolation_during_Social/Physical_Distancing.asp)