Megfelelünk az új kihívásnak, de talán kicsit másképp

A Búzaszem Iskola a távoktatásban elsősorban nem az okoseszközökre, hanem a családokra igyekszik támaszkodni. Hogy miként, arról az alábbi beszámoló ad képet.

A Búzaszem Iskolában igyekeztünk a gyerekeket távol tartani a digitális világtól, mert úgy gondoljuk, hogy ez a világ 14 éves kor alatt kifejezetten ártalmas a gyermek testének és lelkének. Így aztán – ebben a különleges helyzetben ‒ azt szeretnénk, hogy ne digitális oktatásra váltsunk, hanem a digitális eszközök segítségével az otthoni tanulásra, távoktatásra. Nem szeretnénk gyermekeinket 4-5 óra hosszat a képernyő elé ültetni. A mostani cél sem szentesíti a gyermeknevelésben az eszközt, a számítógépet.

Az életet szolgáljuk a nevelésünkkel, így az életet kell bekapcsolnunk a gyerekek otthoni tanulásába. Az alsósoknál leginkább a szülőkkel tartunk kapcsolatot. A gyerekek sok feladatot az otthoni környezetből merítve oldhatnak meg. A mérés gyakorlását például a sütés-főzés közben végezhetik el. Hittanból a házi oltár elkészítése volt az egyik feladat.

Igyekszünk kihasználni a természeti környezet nevelő erejét is. A természet fejleszti a gyerekek idegrendszerét, intelligenciáját, problémamegoldási képességét. Fejleszt a főzés-sütés, a kerti munka, a barkácsolás-szerelés, a kötés-horgolás, a hímzés, a festés-mázolás, a gallyak metszése, de akár az ablakmosás is. S persze, vannak kitöltendő feladatlapok, hiszen valamiként az előírt tananyaggal is haladmunk kell.

Háromszintű rendszert építettünk fel. A felvételek továbbítására van egy YouTube csatornánk. Az iskolai és az osztálymunka kezeléséhez a Google-tanterem használatos. Az élő kapcsolattartásra pedig a Google Hangouts programot állítottuk be.

B. I.